tweets

a küls?díjas

0 Flares 0 Flares ×

Nagyjából tudtam, h mire lehet számítani. A KAFF nem más mint a magyar szakma 2-3 évenkénti ajándéka amit magának ad, magától .. sok szeretettel (és állami pénzzel) és ezt hálás örömmel köszöni szépen. Ezzel alapban nem is lenne különösebb probléma, mivel tök jó, h a hazai animációfilmesek megmutatkoznak és megmérettetnek .. legalábbis egy tökéletes világban nem lenne ezzel baj. Az alapfelállás megértéséért asszem elég megnézni kik tanítanak az egyetemeken, kik ülnek a kuratóriumokban, kik felelnek különböz? cégeknél a gyártásért vagy rendezésért, kik voltak zsűritagok etc. rdekes módon ha ezt a halmazt összevetjük azzal akik valamilyen díjat kaptak eddig Kecskeméten ? hát eléggé nagyfokú átfedést fogunk tapasztalni. Na de lépjünk tovább és szarjunk az összeesküvés elméletekre (amúgy világvége soon! aki nem tudná ..) és inkább nyomuljunk rá a díjazottakra. A személyre szabott firka jobb alapot ad a globálishoz, meg nem is nagyon értek én a nagypolitikához .. sem.

Mansfeld. Err?l a filmr?l tudni lehetett, h valamit fog kapni. Véletlenül pont az alkotóval csinált a dunatévé riportott a nagyzabáláson is .. vagy a sors akarta igy. Vagy ha nem ezt akarta, akkor a másik 1956´-os filmet. Merthogy ennek tavaly volt szezonja, de akkor meg nem volt KAFF. Szar ügy .. mármint az idei év versenyz?inek, mert 56´-nak díj jár. Tutira., vagyis díjak=díjak-1. A zsűrinek vérciki lett volna nem adni minimum 1 ilyennek. Mármint filmnek. Akármilyen, tökmindegy. Akár közepes, ötlettelen az adott film akár nem. OK, rendben. Na de könyörgöm, miért a legjobb forgatókönyv díját ? (A mikrofonos intermezzo és Igor válasza besz@rás volt!) Sok mindent kaphatott volna, szépen megrajzolt és összerakott film ez, de arra ami nincs neki miért kellett díjat adni ?? Azt már csak félve jegyzem meg, vagyis inkább kérdezem sok másik film kapcsán is, h mo.-n, animációban általában miért nem díjazzuk azt, aki a közönség számára is érthet?en, mondjuk egy történetet elmesélve juttat el fontos igazságokat, vagy tesz fel még fontosabb kérdéseket ?? Vagyis díjazzuk .. mert úgy tűnik ezt nevezi a szakma mesének. Szerencsére a nyertes film teljesen rendben volt ebb?l a szempontból is.

E.T. VII. szín: Kissé szomorkásan konstatáltam, h a mézes bödön eddigi korlátlan ura, sajna még mindig ott tartja a kezét. Pedig a változás szelei a prosztata problémákkal együtt elérhették volna az amúgy tényleg zseniális h?sünket is. A vizuális díjat lenyúlni egy tökre hagyományos filmmel? Se új technikai megoldások, se beszarás kompozíciók (layout), se fergeteges vagy agyafúrt kameramozgás .. és még sorolhatnám mi nem volt. Illusztrációk, metszetek és korhű replikák megmozgatása bármi plusz adalék nélkül .. ez volt. Ja meg egy kissé necces, nem félreérthet?, már rutinnak tűn? jajj feri nem kellett volna igazán megint de átveszem azért gesztus a két ?szszakáll kézfogásánál.

jszakai horgászat. Ez az a film ami tényleg kiakaszt. Az hagyján, h elhozta a legjobb rövidfilm díjat, de tökre látszott, h a 10telt kuratórium, zsűri etc. hundredpercent meg van gy?z?dve arról, h a hazai 3D alfája és ómegája Tóth Pál. n imádtam az ?jabb napot és a Szentjánosbogarak nemi életét, de ez a film rossz! Egy dögunalmas, lapos filmet csinálni arról, h a horgászat dögunalmas és lapos, nem kunszt. (Le kell menni, fel kell venni .. vágó sem, kell. Ilyen lesz.) Se 1 geg, se egy 5let .. semmi. Nem értem .. A Leo és Fredek annyi 5lettel, bájjal és humorral voltak megcsinálva, ez meg .. A továbbgondolt nagybani gondokkal kés?bb. Szóval visszatérve: a film ráadásul úgy van kivitelezve ami már ciki. Nem értem, h egy művész miként tud úgy dolgozni, h nem ismeri az eszközöket (anyagot) amit használ, a technikáit, a buktatóit, er?sségeit. Mert nem ismeri. Recseg-ropog az összes polygon. Mivel nem ismeri ezért nem is tud szabadon és kreatívan gondolkozni, leköti a küzdelem a vertexekkel. Nem tud kombinálni, variálni .. vagyis csalni, hazudni: varázsolni. Bocsánat, de nem tartani kell 3d-s sulit, hanem el kell menni. Nem szégyen és még cölibátus sem szükségeltetik.

Nagyban meg az a gond, h a szakma id?sebbik (relative) és fontos pozíciókban lev? része tökre belterjes, képmutató és provinciális. (pl. voltam konzultáción.) Soha senki nem mondja a másik szemébe, h Józsi b+ ! Ez nem jó!. A király meg nem meztelen. Á, dehogy! ??berfos, ötlettelen filmeket alkotó emberek nyalják egymás seggét és dicsérik egymás filmjeit, aztán megkapják az újabb támogatást és ez a folyamat megy tovább. Pedig nem biztos, h maguk az alkotó emberek is fosok, csak nincs kritika, nincs visszacsatolás .. úgy meg bazinehéz fejl?dni, ha csak nyalják a seggünket. Szerencsére már elindult egy generációs váltás, de nemtom mennyire fog a gondolkodás megváltozni, mert az a lényeg. A nagy öregek, akik már nem aktívak, tökre mások. (Dargay nem adta a nevét wu2-höz .. pl., de ez 1 másik történet.) Szükség lenne a váltásra, mégpedig mihamarabb mert sorvadunk. Szükség lenne arra is, h a mostani vezet?k görcse lazuljon és engedjék ki a stafétabotot. Jól jönne az a tudás ami azért akad ott. Mennyire necces, h a fogadáson a jópár ismeretlen, fiatal nyerteshez a zsűrib?l tuképp senki sem ment oda, dumálni .. se ?

A nyertes film, az letvonal viszont nagyon, nagyon jó.

A szervezés és a programok is tuképp egész jók voltak. Talán a konzultációkat szervezhették volna úgy, h akik konzultációt tartanak lássák azokat a filmeket amikr?l majd nagyon okosakat mondanak. Bár okosakat így is mondtak, h nem látták. :) A kiadvány, programfüzet tök igényes és részletes. A nagyteremben viszont rohadt meleg volt. Amúgy mindenki nagyon kedves és segít?kész volt, amiért hála és köszönet .. pláne, ha megkapom a lespórolt kurblit is végre.

0 Flares Facebook 0 Google+ 0 Twitter 0 Pin It Share 0 LinkedIn 0 0 Flares ×

Comments are closed.